ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Γ. ΜΑΝΙΑΤΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ «MEGA»: «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ MEGA» ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΕΑ & ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ (29/11/2012)

    • Η Ελλάδα έχει σοβαρές προοπτικές να γίνει ένας ενεργειακός κόμβος από τα αποθέματα υδρογονανθράκων. Ήδη, έχουμε στην Ελλάδα το νορβηγικό καράβι, το οποίο έχει ξεκινήσει τις έρευνες κι έχουμε δώσει και μια προ-εκτίμηση για τα αναμενόμενα έσοδα τα επόμενα χρόνια, που σε βάθος τριακονταετίας τα εκτιμούμε στα 150 δις ευρώ.  Αυτό που μπορούμε να κρατήσουμε στο μυαλό μας είναι ότι ο ορυκτός πλούτος της Ελλάδας, και αναφέρομαι και στους υδρογονάνθρακες, αλλά και στον υπόλοιπο ορυκτό πλούτο, είναι πραγματικά ένας πυλώνας για ένα άλλο μοντέλο ανάπτυξης, όπου με σεβασμό στο περιβάλλον μπορούμε να δώσουμε δημόσια έσοδα. Κι εδώ, αν θέλετε, το στοίχημα των επόμενων ετών για την Ελλάδα είναι πώς θα καταφέρουμε, μην παίρνοντας πια δανεικά, να έχουμε παραγωγή νέου πλούτου.
  • Θα αναφέρω κάτι πολύ συμβολικό: ήδη, η Ελλάδα φέτος εισέπραξε το πρώτο εκατομμύριο από την πώληση και εκτιμούμε ότι την επόμενη χρονιά, το 2013, θα υπάρχουν μερικά εκατομμύρια έσοδα από τα συμβόλαια που θα υπογραφούν για τα τρία οικόπεδα. Χωρίς να βιαζόμαστε πολύ και να πηγαίνουμε στο άλλο άκρο – γιατί στην Ελλάδα έχουμε συνηθίσει από το τίποτα να πηγαίνουμε στο ότι θα γίνουμε… Σαουδική Αραβία – αλλά ήρεμα, προσεκτικά, τεκμηριωμένα, με διαφάνεια, έχει σημασία αυτό και, κυρίως, με ελκυστικότητα απέναντι σε σοβαρούς επενδυτές. Και πάντα, υπό το δημόσιο έλεγχο και πάντα με πολύ μεγάλη προστασία απέναντι στο περιβάλλον. Αυτή είναι η κατάσταση.
  • Οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί, να σας προλάβω, δεν συζήτησαν θέμα ανασχηματισμού. Αυτό που συζήτησαν είναι αυτό που μπορεί να ονομάσει κανείς και το έχουμε ήδη ονομάσει, ότι η χώρα ξεκινά από μια νέα θετική αφετηρία, μια αφετηρία, που είναι ένας δύσκολος δρόμος. Και ειδικά το πρώτο εξάμηνο του 2013, θα είναι πραγματικά ένα δύσκολο εξάμηνο.
  • Απλώς, είπαμε ότι η Ελλάδα πια, μετά από αυτή τη δύσκολη απόφαση, η οποία έχει ως πρώτη προϋπόθεση ότι η χώρα μας δεσμεύτηκε και θα κάνει πράξη αυτά για τα οποία δεσμεύτηκε, άρα και οι αντίστοιχοι λαοί της Ευρώπης, οι εταίροι μας, έκαναν και αυτοί τη δουλειά τους, έχουμε μπροστά μας έναν πάρα πολύ δύσκολο δρόμο.
  • Ο δρόμος, αυτή τη στιγμή, κι αυτή είναι αν θέλετε η στόχευση, είναι ότι είμαστε κοντά στη βρύση για να πιούμε νερό. Είναι απίστευτες οι θυσίες του ελληνικού λαού. Σας θυμίζω ότι πριν τρία χρόνια είχαμε 24 δις πρωτογενές έλλειμμα, δανειζόμαστε κάθε χρόνο 24 δις, και τώρα φαίνεται ότι πάμε σε έλλειμμα μηδέν. Άρα, αυτές οι τεράστιες θυσίες έχουν πιάσει τόπο.
  • Στο φορολογικό υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες ενστάσεις που εμείς καταθέσαμε και, πολύ σύντομα, με τίτλους, θα τις αναφέρω: πρώτον, αυτή η ιστορία με τα παιδιά να σταματήσει. Κάποια εφημερίδα έγραψε «Ηρώδειο νομοσχέδιο». Προφανώς, δεν μπορεί να περάσει αυτό, να φορολογούμε τα παιδιά. Δεύτερη παρατήρηση: δεν γίνεται να φορολογούνται από το πρώτο έτος οι νέοι επαγγελματίες. Τα νέα παιδιά που έχουν τελειώσει Πανεπιστήμιο, δικηγόροι, μηχανικοί, τα πρώτα τρία χρόνια ουσιαστικά είναι άνεργοι. Τι θα φορολογήσεις; Τρίτον: το θέμα με τους αγρότες. Είναι δυνατόν οι αγρότες ή κάποιοι άλλοι να έχουν φορολογικά βιβλία για ένα στρέμμα, δύο στρέμματα, τρία στρέμματα; Άρα, και αυτά πρέπει να τα ξαναδούμε. Και τέταρτη παρατήρηση, για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Δυστυχώς, για πολλοστή φορά, όλα αυτά τα τελευταία χρόνια, ο ελεύθερος επαγγελματίας αντιμετωπίζεται από το φορολογικό σύστημα της χώρας, από τη φορολογική Διοίκηση, ως σε κάθε περίπτωση κλέφτης. Λοιπόν, αυτή η ιστορία πρέπει να σταματήσει. Το κράτος, όπως πρέπει να κάνει και μπορεί να το κάνει, θα έχει μηχανισμό – δεν γίνεται να τους αντιμετωπίζει όλους ως κλέφτες.
  • Επίσης, πρέπει να δούμε τα ζητήματα του περιουσιολογίου, της συνολικής εικόνας που πρέπει να έχει ο μηχανισμός του κράτους για τα εισοδήματα των Ελλήνων πολιτών, από οπουδήποτε σε παγκόσμιο επίπεδο. Γιατί δεν είναι μόνο τι έσοδα δηλώνεις εντός Ελλάδας, είναι και τι έσοδα αποκτάς εκτός Ελλάδας.
  • Άρα, αυτά τα πέντε βασικά στοιχεία, συν άλλα, θα συζητηθούν με μεγάλες λεπτομέρειες και εγώ πιστεύω ότι στόχευση όλων μας, όχι μόνο των κομμάτων που στηρίζουν την Κυβέρνηση, αλλά και της Αντιπολίτευσης, πρέπει να είναι ένα φορολογικό σύστημα που, για πρώτη φορά, θα αντιμετωπίζει τα ζητήματα της φορολόγησης του πλούτου, όχι της φορολόγησης των εισοδημάτων, με κοινωνική δικαιοσύνη, διότι θεωρώ ότι έχουμε πια την ωριμότητα ως κοινωνία να πάμε σ’ αυτή την κατεύθυνση.
  • Για το ζήτημα των αναπήρων, επίσης, εμείς εκφράσαμε στη συζήτηση του μεσοπρόθεσμου την έντονη διαφωνία μας. Και αν δεν αλλάξει, θα καταθέσουμε συγκεκριμένη πρόταση νόμου για το ζήτημα με τους ανάπηρους. Έχουμε 25.000 ανάπηρους. Δεν γίνεται να φορολογείς και τους ανάπηρους και να τους κόβεις τα επιδόματα, που έχουν αυτή τη στιγμή. Εγώ σας μιλώ ως εισηγητής του μεσοπρόθεσμου: δεν θα υπάρξει καμία κίνηση παραπέρα, απ’ αυτό που είπαμε εμείς ως εισήγηση στο νομοσχέδιο. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι θα υπάρξει διόρθωση – έχουμε απαιτήσει και θα γίνει – στα ζητήματα των αναπήρων.  Για μας, είναι ζήτημα αρχής το συγκεκριμένο θέμα.