ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Γ. ΜΑΝΙΑΤΗ ΣΤΟΝ Ρ/Σ ALPHA ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ Δ. ΒΕΡΥΚΙΟ (10/5/2013)

Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Θα πάμε στο ΠΑΣΟΚ και θα μιλήσουμε με τον κ. Μανιάτη. Είναι μεγάλο το θέμα.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Ποιο θέμα;
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Με τα 10 εκατομμύρια ευρώ του χρέους.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Τα κουκούλωσε χθες ο Βενιζέλος.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν τα κουκούλωσε. Είπε στον Παπανδρέου αν έχεις πρόβλημα πήγαινε στη δικαιοσύνη.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Όχι Δημητράκη μου. Κουκουλώθηκαν. Είπε ότι δεν υπάρχει μαύρη τρύπα. Πού τα διάβασες εσύ αυτά;
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Όταν υπάρχουν έξοδα χωρίς παραστατικά τι είναι αυτό;

Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Είπε ότι είναι έλλειμμα. Δεν υπάρχει μαύρη τρύπα και τα κουκούλωσε. Κουκουλωτάκης. Βαγγέλης Βενιζέλος ο Κουκουλωτάκης.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Λέει 400 ευρώ για να πάρω καινούργια ποτήρια. Πού είναι το τιμολόγιο;
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Έχουν μπει μέσα οι εταιρείες.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν βρίσκεται το τιμολόγιο. Άρα τι είναι;
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Έχεις εσύ καμία αυταπάτη ότι μέσα στο ΠΑΣΟΚ θα υπάρξουν…
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Μία καλημέρα στον κ. Γιάννη Μανιάτη Γραμματέα της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ.
Καλημέρα κ. Μανιάτη.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Καλημέρα σας.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Από τις πιο ψύχραιμες, σταθερές και έγκυρες φωνές στο ΠΑΣΟΚ. Με βάση αυτό τον καλό λόγο που σας είπα και το κομπλιμέντο, θέλουμε να μας κάνετε μια ανάλυση στα οικονομικά του ΠΑΣΟΚ και πού πάει το πράγμα, πριν σας κάνουμε εμείς τις ερωτήσεις.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Αν μου επιτρέπετε, επειδή χθες υπήρχε μια συνεδρίαση πολύ σημαντική του Πολιτικού Συμβουλίου, να σας πω με τίτλους τα θέματα που συζητήσαμε και με χαρά να σας αναλύσω στη συνέχεια τα οικονομικά ζητήματα του ΠΑΣΟΚ. Το πρώτο θέμα ήταν μια μεγάλη συζήτηση αναφορικά με τη χθεσινή ημέρα της Ευρώπης, 9 Μαϊου και άρα πώς όλοι οι Ευρωπαίοι βλέπουμε το μέλλον μας μέσα σε αυτή τη μεγάλη υπερεθνική οργάνωση.
Εδώ πρέπει να σας πω, ότι υπάρχει μια πολύ σημαντική προσέγγιση, νέα προσέγγιση των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος στο οποίο ανήκει και το ΠΑΣΟΚ, που ουσιαστικά λέει νέα σημαντικά πράγματα που κατά την άποψή μας είναι ανατρεπτικά.
Το πρώτο είναι η κατάργηση της Τρόικας σε όλα τα κράτη όπου υπάρχει η παρουσία της, σε όλα τα κράτη δηλαδή τα οποία βρίσκονται σε στάδιο δημοσιονομικής προσαρμογής. Ουσιαστικά δηλαδή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Διεθνές Γραφείο Εργασίας, ως ισότιμοι εταίροι, να αποκτήσουν πολύ σπουδαίο ρόλο στο οικονομικό και αναπτυξιακό γίγνεσθαι των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Δηλαδή το ΠΑΣΟΚ που έφερε την τρόικα, το ίδιο το κόμμα αυτό θα πρωτοστατήσει για να φύγει η τρόικα από την Ελλάδα;
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Την τρόικα στην Ευρώπη την έφερε η κα Μέρκελ και η πολιτική της.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Στην Ελλάδα όμως το ΠΑΣΟΚ την έφερε.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Στην Ελλάδα και την Πορτογαλία και την Ιρλανδία και την Κύπρο, η τρόικα ήρθε με αποφάσεις των συλλογικών οργάνων της Ευρώπης,  η οποία δυστυχώς δεν είχε εμπιστοσύνη στις δικές της δυνάμεις.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Κύριε Μανιάτη, σας εκτιμούμε γιατί δεν έχετε το λόγο, μέχρι τώρα τουλάχιστον, και την πρακτική των παραδοσιακών πολιτικών. Δεν θέλω να χαλάσετε κι εσείς.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Ευχαριστώ για την καλοσύνη σας, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς μεταξύ μας. Θέλω να σας πω ότι εγώ δεν έχω κανένα δισταγμό να αναγνωρίσω τα σοβαρά λάθη που έκανε το πολιτικό σύστημα και ασφαλώς και το ΠΑΣΟΚ τα προηγούμενα χρόνια. Όμως για να αντιμετωπίσουμε την ωμή πραγματικότητα μιας Ευρώπης που παραπαίει, γιατί σας θυμίζω ότι Ελλάδα – Ιταλία – Γαλλία – Κύπρος – Πορτογαλία – Ισπανία, όλος ο νότος της Ευρώπης ουσιαστικά βρίσκεται σε μια διαδικασία αποδόμησης και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο.
Πρέπει να δούμε γιατί οδηγηθήκαμε εκεί και με κάθε σεβασμό και στην δική σας διαφορετική άποψη, πρέπει να σημειώσω ότι το πρόβλημα είναι βαθύτατο, είναι συστημικό, είναι πρόβλημα ολόκληρου του καπιταλισμού, έτσι όπως αυτός αναπτύχθηκε στην Ευρώπη.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Να πάμε τώρα στα οικονομικά του ΠΑΣΟΚ. Απεκαλύφθη λοιπόν από τρεις εταιρείες εξειδικευμένων ερευνών, ότι στο ΠΑΣΟΚ υπάρχει μια μαύρη τρύπα, ένα έλλειμμα, πέστε το όπως θέλετε, 10 εκατομμυρίων ευρώ. Άκουσα τον κ. Βενιζέλο να λέει χθες ότι επί κυβερνήσεως Γεωργίου Παπανδρέου κάθε χρόνο το ΠΑΣΟΚ έμπαινε μέσα 10 εκατομμύρια ευρώ. Πώς, τι, πού και γιατί, πώς έγινε αυτό και τι θα γίνει από εδώ και μπρος;
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Το πρώτο είναι ότι δεν έχει παραδοθεί ακόμη το πόρισμα των έξι ελεγκτικών εταιρειών. Θα παραδοθεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Συμφωνούμε. Τα πρώτα στοιχεία μιλάνε γι’ αυτούς τους αριθμούς πάντως.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Μια βασική διευκρίνιση. Μιλάτε για μαύρη τρύπα ή για έλλειμμα;
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Μαύρη τρύπα δεν υπάρχει. Υπάρχει ένας δανεισμός και μια συνεχής ελλειμματική διαχείριση του ΠΑΣΟΚ, όπως και της Ν.Δ. και του Συνασπισμού τα τελευταία 10 χρόνια που είχε οδηγήσει τουλάχιστον αυτά τα τρία κόμματα στο να έχουν υπερδανειστεί και στην πραγματικότητα να έχουν….
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Μανιάτη, δεν υπάρχουν παραστατικά, μαθαίνω εγώ.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Να σας δώσω μια εικόνα πλήρη.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Από πού Δημήτρη;
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Απ’ ό,τι διαβάζω στα ρεπορτάζ. Είμαι μέσα στο ΠΑΣΟΚ;
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Το διάβασες στις εφημερίδες;
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Στις εφημερίδες τα διάβασα, ότι δεν υπάρχουν. Άρα κάνω λάθος; Είναι λάθος αυτή η πληροφορία ότι βρέθηκαν….
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Να σας δώσω μια πλήρη και υπεύθυνη εικόνα. Ο δανεισμός του ΠΑΣΟΚ την τελευταία 10ετία περίπου είναι της τάξης των 110 – 115 εκατομμυρίων ευρώ, ίδιος περίπου με της Ν.Δ. και ανάλογος πάντα με το ποσοστό του Συνασπισμού. Άρα, ένα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι τα τελευταία 10-12 χρόνια, τα τρία αυτά τουλάχιστον κόμματα δανείστηκαν πολύ πιο πάνω απ’ όσο επέτρεπε η κρατική επιχορήγηση.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Γιατί;
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Ήταν η Ελλάδα του εύκολου δανεισμού. Και αυτό είχε αντανάκλαση και στα οικονομικά των κομμάτων.
Δεύτερο. Το χρέος αυτό των 115 – 120 εκατομμυρίων του ΠΑΣΟΚ είναι ένα χρέος το οποίο αποπληρώνεται, επειδή το ΠΑΣΟΚ έχει εκχωρήσει στις τράπεζες πέρσι, φέτος και για τα επόμενα χρόνια το σύνολο της κρατικής χρηματοδότησης προκειμένου να αποπληρώνεται το χρέος του….
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι δεσμευμένο. Κάθε επιχορήγηση που παίρνετε από το κράτος είναι δεσμευμένο.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Άρα, αυτή τη στιγμή το ΠΑΣΟΚ λειτουργεί με μηδενική κρατική χρηματοδότηση, γιατί για μας το χρέος είναι ασφαλώς …..
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Και με μηδέν έσοδα βέβαια.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Είναι όμως και ένα ηθικό χρέος απέναντι στην κοινωνία το οποίο και θα αποπληρώσουμε μέχρι τέλους.
Τρίτο. Για τη μαύρη τρύπα που είπατε. Το χρέος των 110 εκατομμυρίων δεν είναι μαύρη τρύπα. Αυτό το οποίο υπάρχει είναι ότι σε ορισμένα πολύ μικρά ποσά δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα παραστατικά τα οποία, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Σαλαγιάννης, ο Γενικός Διευθυντής Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ, πολύ σύντομα θα αποδειχθούν. Μιλάμε για ποσά της τάξης των 100 ή 200 χιλιάδων ευρώ.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ο κ. Βερύκιος λίγο πριν βγείτε στο τηλέφωνο είπε ότι ο Βενιζέλος τα κουκουλώνει όλα. Τι του απαντάτε;
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Δεν απαντώ σε αυτό, γιατί θέλω να συνεχίσω και να σας πω ότι σύμφωνα με το άρθρο 29 του Συντάγματος, όλα αυτά τα στοιχεία που σας λέω έχουν περάσει από τον έλεγχο της Ειδικής Επιτροπής της Βουλής όπου συμμετέχουν δικαστικοί λειτουργοί και ορκωτοί ελεγκτές.
Άρα, όλα αυτά τα οποία δημόσια λέμε και χθες συζητήσαμε, έχουν ήδη ελεγχθεί από την αντίστοιχη επιτροπή της Βουλής και είναι έγκυρα.
Κατά συνέπεια να επαναλάβω το κενό που υπήρχε σε ορισμένα παραστατικά αφορά πολύ μικρά ποσά και για παράδειγμα αφορά κάτι που το γνωρίζουμε όλοι όσοι συμμετείχαμε ως ετεροδημότες σε εκλογές τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, πολλές φορές τα κόμματα, όλα τα κόμματα, μα όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα διέθεταν χρήματα από τα κονδύλια που είχαν, προκειμένου να μεταφέρουν δωρεάν ετεροδημότες. Όλα τα κόμματα, επαναλαμβάνω, το έκαναν.
Αντίστοιχα παραστατικά για ορισμένες απ’ αυτές τις μετακινήσεις δεν υπάρχουν. Είμαι βέβαιος ότι πολύ σύντομα και αυτό το μικρό κενό θα καλυφθεί.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Πώς θα καλυφθεί;
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Άρα η λεγόμενη μαύρη τρύπα των 110 εκατομμυρίων…
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Μανιάτη πώς θα καλυφθεί; Τα προσπερνάτε. Έχετε μια γλύκα στη φωνή σας και αυτό θα ….. Πώς θα καλυφθεί;
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Έχει δίκιο ο Σταυρόπουλος.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Δηλαδή με αυτή τη γλύκα στη φωνή που σας σεβόμαστε, λέτε κι αυτό θα καλυφθεί.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Μας γλυκαίνει το τύμπανο.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Πώς θα καλυφθεί; Δηλαδή μιλάτε πάρα πολύ ωραία, αλλά μας δίνετε πειστικές…. Δεν βρεθήκανε παραστατικά. Δεν υπάρχουν παραστατικά. Κάποιος φταίει, κάποιος συλλαμβάνεται, κάποιος πάει φυλακή. Είναι μαύρη τρύπα.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Δεν είναι μαύρη τρύπα. Οι Νομαρχιακές Επιτροπές του ΠΑΣΟΚ σε όλη την Ελλάδα που όφειλαν να στείλουν τα στοιχεία πίσω στις κεντρικές υπηρεσίες του ΠΑΣΟΚ, σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν τα έχουν αποστείλει τα τελευταία χρόνια. Θα αποσταλούν, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει οι άνθρωποι. Επαναλαμβάνω, μιλάμε όμως για μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Όχι για εκατομμύρια.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Είστε ένας άριστος τεχνίτης στο να κλείνετε, όχι τις τρύπες, τις χοάνες που ανοίγει η πολιτική της Ιπποκράτους και δεν θέλω να προσωποποιήσω, για να μην σας φέρω σε δύσκολη θέση.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Δεν είναι προσωπικό το θέμα.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Όχι είναι και προσωπικό. Θα σας πω.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Εσείς και εγώ, ως δύο άνθρωποι που έχουμε βασικό στόχο να ενημερώσουμε με εντιμότητα και ειλικρίνεια τους πολίτες, οι οποίοι απαιτούν να ξέρουν πού πήγαν τα χρήματα.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Τότε γιατί άνοιξε τέτοιο θέμα από την Ιπποκράτους; Ποιος το άνοιξε; Εγώ ξέρω ποιος το άνοιξε. Και γιατί; Γιατί δεν περιορίζει τις ορμές του ο κοινός μας φίλος και ανοίγει….
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Θέλει να εξοντώσει τον Παπανδρέου ο Βενιζέλος; Εγώ ρωτώ ο ανόητος της παρέας είμαι εγώ, παίζω αυτό το ρόλο και ρωτώ: θέλει ο Βενιζέλος να εξοντώσει τον Παπανδρέου;
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Γιατί το έκανε;
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Παίζω τον ανόητο της παρέας.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Αυτές είναι απόψεις καφενείου, αλλά αυτά λέγονται γιατί πολιτική δεν είναι μόνο υψηλή ραπτική. Είναι και το καφενείο.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Κανένας δεν θέλει να εξοντώσει κανέναν. Αντίθετα όλοι μας και ο Βαγγέλης Βενιζέλος και ο Γιώργος Παπανδρέου και όλοι μας θέλουμε να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια στα οικονομικά του ΠΑΣΟΚ. Απόλυτη, πλήρης και ταυτόχρονα διαφανής λογοδοσία απέναντι στον ελληνικό λαό. Εξηγούμαι λοιπόν.
Όπως ξέρετε, πριν ακόμη από τις εκλογές του 2012, οι εργαζόμενοι στο ΠΑΣΟΚ δεν πληρώνονταν κανονικά. Υπήρχε μια προβληματική διαχείριση στα οικονομικά του ΠΑΣΟΚ που είχε εμφανιστεί αμέσως μόλις εμφανίστηκε και η οικονομική κρίση στη χώρα. Άρα το ΠΑΣΟΚ, όπως του έτυχε να διαχειριστεί την δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας και να διορθώσει τα λάθη των τελευταίων 30-40 ετών, του έτυχε επιπλέον και στα εσωτερικά του, στα οικονομικά του ίδιου του κόμματος, να αντιμετωπίσει μια αντίστοιχη πολύ δύσκολη κατάσταση.
Τι μπορούσαμε να κάνουμε; Το ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να μην τα κουκουλώσει. Αντίθετα να αναθέσει σε εξωτερικούς….
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Μήπως δεν μπορούσε να τα κουκουλώσει γιατί κάποτε θα γινόταν ο έλεγχος;
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Δεν υπήρχε ποτέ καμία τέτοια σκέψη, διότι απλούστατα οφείλαμε έναντι της κοινωνίας και το πράξαμε, επειδή επαναλαμβάνω, το χρέος του ΠΑΣΟΚ είναι οικονομικό, αλλά είναι και ηθικό.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Εγώ λέω μπράβο στο Βενιζέλο. Ως Έλλην πολίτης λέω μπράβο στο Βενιζέλο που αποφάσισε να ματώσει, αλλά να βγάλει την αλήθεια και αυτό πρέπει να το κάνει και ο Σαμαράς και ο Τσίπρας και ο Κουβέλης, όλοι.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Χαίρομαι που το λέτε, γιατί εκεί ακριβώς θέλω να καταλήξω.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Μα, δεν μπορεί να μην είμαι αντικειμενικός αν δεν πω μπράβο στο Βενιζέλο και στον οποιονδήποτε ξεκίνησε αυτή την κάθαρση. Σαφώς και λέω μπράβο.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Το ΠΑΣΟΚ ξεκίνησε ακριβώς αυτή την διαδικασία και θέλουμε να…
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Ή την έκλεισε πριν την ξεκινήσει;
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Επιτρέψτε μου να σας πω και πού ακριβώς θέλουμε να καταλήξουμε με αυτή την διαδικασία που έτσι κι αλλιώς θα δει το φως της δημοσιότητας και τίποτα δεν θα μείνει κρυφό.
Εμείς θέλουμε να καταλήξουμε και σε ένα διά ταύτα. Το διά ταύτα αυτό πρέπει να έχει μια δημόσια και διαφανή πρόταση προς την κοινωνία, για τον τρόπο και τις πηγές χρηματοδότησης των κομμάτων. Παράδειγμα εμείς το ΠΑΣΟΚ από φέτος και για τα επόμενα χρόνια θα αυτοχρηματοδοτούμαστε με συνδρομές μόνο των μελών του.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Και η κρατική επιχορήγηση;
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Όλη θα πηγαίνει στις τράπεζες για την αποπληρωμή του χρέους.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι, γιατί δεν μπορείτε να κάνετε κι αλλιώς. Είναι δεσμευμένη.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Γιατί σας θυμίζω τα δάνεια των κομμάτων και του ΠΑΣΟΚ, όταν έγινε ο έλεγχος της Black Rock για τις τράπεζες, θεωρήθηκαν δάνεια που εξυπηρετούνται. Άρα δεν είναι μαύρες τρύπες, δεν είναι μαύρα δάνεια.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Το ΠΑΣΟΚ, για να κλείσουμε αυτή τη συζήτηση.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Θα παρακαλέσω πριν κλείσουμε, να μου επιτρέψετε να πω και ορισμένα πράγματα που έχουν να κάνουν με την Κεντροαριστερά, αλλά και με το τι κάνουμε για τα πρακτικά προβλήματα της κοινωνίας.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Θα σας ρωτήσουμε για την κεντροαριστερά. Το ΠΑΣΟΚ αυτή τη στιγμή κάνει την αυτοκριτική του και αναγνωρίζει ότι έπραξε καλά ή κακά για το ότι άνοιξε το θέμα το οικονομικό;
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Καλά θα σου πει ότι έκανε.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Εμείς κάνουμε την αυτοκριτική σε δυο επίπεδα. Το πρώτο είναι ότι κακώς τα τελευταία 10 – 15 χρόνια τα κόμματα όλα, μεταξύ αυτών και το ΠΑΣΟΚ, αλλά και η Ν.Δ. και ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ δανείστηκαν χρήματα πολύ περισσότερα από όσα έπρεπε να έχουν δανειστεί. Όφειλαν να έχουν λειτουργήσει με πολύ πιο λιτό τρόπο. Δυστυχώς και αυτό το λάθος των τελευταίων ετών θα το πληρώσουμε τώρα, αλλά πρέπει πια όλα αυτά να τα διορθώσουμε.
Εμείς θα καταθέσουμε πρόταση προς την κοινωνία και προς όλα τα κόμματα πώς από εδώ και πέρα θα πρέπει να χρηματοδοτούνται τα κόμματα. Θα είμαστε και σε αυτό το ζήτημα ένα βήμα μπροστά  με στόχο τη διαφάνεια.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Πάμε στην κεντροαριστερά. Το φλερτ το οποίο απευθύνατε και τα λουλούδια τα οποία στείλατε στη ΔΗΜΑΡ, η ΔΗΜΑΡ σας τα επέστρεψε πίσω. Το κάνω πιο κομψό και για να γελάσουμε λίγο. Σας επέστρεψε πίσω τα λουλούδια. Αρνήθηκε να βγει ραντεβού μαζί σας για δείπνο, που λένε.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Η ανθοδέσμη δεν απευθύνθηκε σε κανένα κόμμα. Η ανθοδέσμη είναι μια διαρκής προσφορά ενότητας και συστράτευσης προς όλους τους προοδευτικούς πολίτες, προς όλη την κοινωνία. Θα σας το πω λίγο διαφορετικά.
Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα 15% – 20% του ελληνικού λαού, που αυτοπροσδιορίζεται ως προοδευτικός, κεντροαριστερός, σοσιαλιστής και σοσιαλδημοκράτης. Αυτό το 15% – 20% του ελληνικού λαού δεν έχει αντανάκλαση όταν γίνονται δημοσκοπήσεις ούτε στο ποσοστό του ΠΑΣΟΚ, ούτε στο ποσοστό της ΔΗΜΑΡ αν τα αθροίσουμε.
Υπάρχει λοιπόν, ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, ώριμων προοδευτικών πολιτών, υπεύθυνων πολιτών, οι οποίοι θεωρούν τον εαυτό τους και είναι και έτσι, είναι πολιτικά άστεγοι. Είναι πολιτικά άστεγοι διότι δεν βλέπουν ένα σχηματισμό….
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Σε όλους αυτούς απευθύνεστε δηλαδή;
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Ακριβώς. Απευθυνόμαστε και σε ένα μεγάλο μέρος των πολιτών που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και στο σύνολο των πολιτών που ψήφισαν ΔΗΜΑΡ και στο σύνολο των πολιτών που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ και κάνουμε ενόψει των ευρωεκλογών που θα γίνουν περίπου σε ένα χρόνο, μια ανοιχτή πρόσκληση για κοινή ενιαία κάθοδο προκειμένου και στην Ελλάδα το όραμα των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών και Δημοκρατών να λάβει σάρκα και οστά με πολύ ισχυρά εκλογικά ποσοστά στις δημοτικές εκλογές και στις ευρωεκλογές.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Ξέρετε τι μου θυμίζετε; Επειδή τη 10ετία του ’80 και του ’90 από το χώρο της αριστεράς παρακολουθούσα το ρεπορτάζ των συνεργασιών και δημοσιογραφικά το παρακολουθούσα μέσα από τις ανακοινώσεις, τις καθημερινές δράσεις για τη συνεργασία, την αλαζονεία του τότε ΠΑΣΟΚ και την εμμονή των κομμάτων της αριστεράς για συνεργασία.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Έχετε δίκιο σε αυτό που λέτε. Υπήρξε εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ το προηγούμενο χρονικό διάστημα, όταν αισθανόταν ότι επικρατεί στο πολιτικό σύστημα και έτσι ήταν βέβαια με την εντολή του ελληνικού λαού, μια ένδειξη αλαζονείας. Όμως τώρα είμαστε προσγειωμένοι όλοι.
Δ. ΒΕΡΥΚΙΟΣ: Εγώ όμως βλέπω κάτι άλλο μέσα απ’ όλη αυτή τη συζήτηση των τελευταίων ημερών. Ότι ουσιαστικά είπατε το μεγάλο ναι, ανοίξατε το πρώτο παράθυρο για μετεκλογική συνεργασία σε κυβερνητικό επίπεδο και με το ΣΥΡΙΖΑ.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Δεν είναι η πρώτη φορά. Πρέπει να σας πω ότι στο μεσοδιάστημα ανάμεσα στις εκλογές του Μαϊου και του Ιουνίου 2012, εμείς προτείναμε στο ΣΥΡΙΖΑ να αναλάβει το μέρος των ευθυνών ευθύνες που του ανέθεσε ο ελληνικός λαός και να συμμετάσχει στην κυβέρνηση.
Θεωρούμε πλέον επιβεβλημένη, εξαιτίας της Ευρωπαϊκής και της Διεθνούς  πραγματικότητας, την ανάγκη να ξεπεράσουμε και να υπερβούμε τον τεχνητό, ψευδή και δημαγωγικό διαχωρισμό των Ελλήνων και των κομμάτων σε μνημονιακά και αντιμνημονιακά.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό είναι ευχή όλων. Να πάμε όλοι μπροστά για να πάμε και την Ελλάδα μπροστά, γιατί αυτές….
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Να ενώσουμε τις δυνάμεις μας σε μια προοδευτική κατεύθυνση μέσα σε μια Ευρώπη που ακόμη λειτουργεί συντηρητικά. Αυτό θεωρώ πως είναι το μεγάλο στοίχημα όλων μας. Και εδώ πρέπει όλοι με πατριωτισμό και με ειλικρίνεια να ενώσουμε τις δυνάμεις μας.
Δ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Μανιάτη σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.
Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Καλημέρα.